Jeho smyslem je vyhledávat zajímavé vzdělávací inovace, pomáhat s jejich dalším šířením a také spojovat dárce pro tuto podporu. Ten zaujal budoucího ředitele Nadačního fondu Eduzměna, Zdeňka Slejšku, natolik, že se rozhodl podobný projekt zrealizovat i v České republice a najít hned na jeho počátku dostatečně silné partnery, kteří by přispěli na jeho realizaci.
Poprvé v historii se tak stalo, že se spojily čtyři velké české nadace se společným cílem. Abakus – nadační fond zakladatelů Avastu (dříve Nadační fond Avast) Nadace České spořitelny, Nadace Karla Janečka a Nadace OSF, aby společnými silami podpořily dobrou věc a pomohly zrealizovat významnou proměnu českého školství. Na konci roku 2018 tak vznikl Nadační fond Eduzměna.
Ještě před zahájením prací na obsahu projektu vznikly dva důležité dokumenty popisující aktuální situaci v českém školství. Prvním byla studie Jak na systémové změny ve vzdělávání současného ředitele Nadačního fondu Eduzměna Zdeňka Slejšky. Studie seznamuje s organizacemi a projekty usilujícími o systémové změny ve vzdělávání v České republice. Vznikla na základě hloubkových rozhovorů, které autor vedl ještě během roku 2018 se zástupci různých organizací zabývajících se nejen školstvím, ale i dalšími oblastmi lidské činnosti.
Na jaře 2019 vznikla pro potřeby Nadačního fondu Eduzměna také Analýza výzev českého vzdělávání, za níž stojí uznávaní čeští sociologové Daniel Prokop a Tomáš Dvořák. Autoři v ní identifikovali hlavní problémy, s nimiž se v současnosti potýká české školství. Její výsledky nám posloužily jako základ, od nějž jsme se odrazili při výběru témat, kterým se chceme věnovat, a při výběru partnerů projektu i při sestavování jeho obsahu.
Jak pokračovaly práce na projektu, přibývalo i dárců, kteří se rozhodli naše snažení podpořit finančně. Za první rok se okruh našich dárců rozšířil o Nadaci Jablotron, Nadaci RSJ a pana Serge Borensteina z Karlín Group.