Pedagogický lídr: Otevíráme dveře kolegiální podpoře 2024/25

Zveme vás do programu profesního rozvoje pedagogů 

(z MŠ, ZŠ, SŠ):

  • Chcete posílit své kompetence i umět podporovat rozvoj pedagogického světa kolem sebe – ve své třídě, v kabinetě, ve sborovně, ve škole nebo v dalších
    školách v regionu?
  • Hledáte, jak se v roli pedagoga dál rozvíjet a posouvat?
  • Je pro vás důležité setkávat se a společně se učit s podobně naladěnými a smýšlejícími kolegy?
  • Věříte, že se vyplatí ve školách zaměřovat pozornost na aktivizaci žáků, zlepšování vztahů a věnovat čas reflexi?
  • Zajímá vás např. konstruktivistické učení, formativní přístup, metody aktivního učení…?

Zapojte se do dvouletého programu Eduzměny. V prvním roce je pro účastníky připraven metodický kurz a kurz základních mentorských dovedností. Druhý rok se budeme věnovat formativnímu přístupu v učení a kolegiální podpoře. Po celou dobu programu bude k dispozici mentorská podpora.

Co program přinese účastníkům?

Posílíte své silné stránky i schopnost reflektovat a rozvíjet svůj pedagogický styl, což vám přinese ještě větší radost z práce s dětmi. Naučíte se rozpoznávat příležitosti, jak ovlivňovat pedagogický svět kolem sebe.

Co program přináší vedení škol?

Posílení kapacit kolegů (pedagogů-lídrů) přináší vedení škol usnadnění při plánování a realizaci aktivit vedoucích k rozvoji školy.

Program obou pololetí:

V prvním pololetí školního roku 24/25  – 40 hodin kurz zaměřený na podporu formativního přístupu. Cílem je představit principy formativního přístupu a růstového myšlení, rozšířit portfolio metod pro podporu vnitřní motivace a vyhodnocování učebního posunu žáků, na konkrétních příkladech získat inspiraci k plánování, realizaci a vyhodnocování vlastní výuky. Na kurzu budeme hledat odpovědi např. na tyto otázky: 

  • Jakou roli má hodnocení v procesu učení? Proč hodnotím? A co z postupů formativního přístupu již ve své praxi využívám? Kdy a v jakých situacích hodnotím? Jak na to jdu? Komu hodnocení slouží? Jak bych chtěl/a, aby hodnocení fungovalo?  
  • Co je a není formativní hodnocení? Jaký je vztah mezi formativním a sumativním hodnocením? A jak do toho všeho zapadá sebehodnocení a slovní hodnocení? Kdy který typ využít a jak to zařídit, aby to žákům přinášelo užitek a podporu pro lepší učení? 
  • Jak to všechno posiluje můj a žákův vztah k učení a hodnocení? 
  • Jak funguje vnitřní motivace a jak souvisí s formativním hodnocením? 
  • Jak zařizovat, aby žáci rozuměli tomu proč, co a jak ve škole děláme? Jak s žáky stanovovat cíle a kritéria úspěchu tak, aby dobře rozuměli tomu, kam míříme? 
  • Jak budovat kvalitu žákovské práce? Jak učit žáky dávat a přijímat popisnou zpětnou vazbu? Jak předávat žákům odpovědnost za vlastní učení? apod. 

 Ve druhém pololetí školního roku 24/25 si představíme různé podoby kolegiální podpory, jejich principy, výhody a přínosy, nároky a výzvy. Na konkrétních příkladech získáme inspiraci, jak zvyšovat efektivitu kolegiální spolupráce, společného učení a najdeme první nebo následné kroky pro rozvoj kolegiální podpory ve vaší škole. Budeme se ptát a hledat odpovědi například na tyto otázky: 

  • Co jsou vzájemné návštěvy v hodinách, tandemová výuka, společné reflexe, moderace, otevřené hodiny, učící se skupiny a jiné typy kolegiální podpory? 
  • Co je důležité si spolu domluvit, než se do spolupráce pustíme? Jak vytěžit (případný) společný čas ve výuce? Jak posilovat užitečnost reflexe proběhlé výuky i společnou zkušenost kolegiální podpory? 
  • Jak si můžeme být navzájem užiteční? Jak nastavovat win-win spolupráci? 
  • Jak překonávat překážky kolegiální podpory a zavádění inovací do výuky? 

Termíny setkání: 

čtvrtek 19. 9. 2024, úterý 8. 10. 2024, středa 23. 10. 2024, středa 20. 11. 2024, středa 11. 12. 2024, úterý 11. 2. 2025, středa 19. 3. 2025, středa 9. 4. 2025, pátek 16. 5. 2025, pondělí 2. 6. 2025.

Cena programu:

22 800 Kč. Cena je částečně dotovaná Nadačním fondem Eduzměna. 

Program je akreditovaný MŠMT v rámci akcí DVPP, pro získání osvědčení je třeba splnit 80% docházku. Program lze hradit z OP JAK. Realizátorem obsahu je JOB – spolek pro inovace. 

Pro více informací a přihlášení kontaktujte Ivu Vopěnkovou:
  • Program probíhá třetím rokem, odstartoval v šk. roce 2022/23. 
  • Noví účastníci se mohou zapojit od září 2024 pro školní rok 2024/2025. Přihlašujte se co nejdříve, kapacita je omezena.
Jak program ovlivňuje praxi svých účastníků?