Chceme dosáhnout toho, aby děti chodily do školy rády, zlepšily se v základních gramotnostech, dokázaly řešit problémy a ze školy odcházely připravené na budoucnost.
Víme, že k tomuto cíli můžeme dojít, když budeme ke školství a všem, kterých se bezprostředně týká, přistupovat jako k vzájemně propojenému ekosystému, kdy jeden článek ovlivňuje ostatní. Proto se chceme zaměřit na práci se zřizovateli, řediteli, učiteli i rodiči dětí. Ti všichni pak mohou pozitivně ovlivnit učení žáků a studentů a jejich vztah ke škole.
Zavedeme a v praxi vyzkoušíme střední článek řízení – prostředníka mezi školami, zřizovateli a ministerstvem.
Společně pomůžeme ředitelům nastavit dlouhodobý program strategického rozvoje školy. A budeme se snažit ředitelům ulehčit, už třeba tím, že nabídneme zavedení „tajemníka“, který ve škole pomůže řešit administrativně-provozní záležitosti.
Vytvoříme systém profesního rozvoje pro učitele. Podpoříme vznik odborných sítí, v jejichž rámci budou učitelé moci sdílet zkušenosti. A podpoříme zavedení mentorské a kolegiální podpory nejen pro začínající učitele.
Podpoříme vznik nových nástrojů na komunikaci mezi školami a rodiči. Spolu se školami budeme vytvářet příležitosti k zapojování rodičů do vzdělávání dětí.
Chceme, aby se všechny děti učily naplno, s radostí a rovnými šancemi a ze školy odcházely připravené na výzvy a příležitosti 21. století.
Podnítíme vznik platformy sdružující vůdčí osobnosti v regionu. Společně budou tvořit a vést strategii rozvoje vzdělávání.