MC pro začínající učitele navazuje a rozvíjí formát metodického centra pro rozvoj moderních didaktických forem, které probíhalo ve školním roce 2023/2024. Metodické centrum je vhodné nejen pro začínající učitele obou stupňů ZŠ a nižších ročníků gymnázií napříč předměty, účastnit se ho mohou všichni zájemci s chutí dělat svou práci ještě lépe.
Setkání budou probíhat v cyklech po třech setkáních:
- 1. setkání formou prožitkového učení – učitelé si v roli žáků zažijí lekci zaměřenou na rozvoj určité dovednosti. Lekci povede zkušený učitel či tandem učitelů spolu s lektorem. Lekci společně zreflektujeme a nahlédneme pohledem učitele.
- 2. setkání ve třídě – zkušený učitel otevře hodinu pro skupinu kolegů. Hodinu společně zreflektujeme, z bezpečné reflexe po skončení hodiny vyplynou příležitosti pro společné učení všech.
- 3. setkání – ohlédnutí se za realizovanými aktivitami a plánování hodin začínajících kolegů. Každý z učitelů si vybere aktivitu či dovednost, kterou chce vyzkoušet či trénovat ve vlastní třídě. Plánovat může celá skupina společně nebo se můžeme rozdělit do menších skupin dle vyučovaných předmětů nebo věku žáků. Při plánování se začínající učitelé budou moci opřít o zkušenosti kolegů i lektorů. Další modul zahájíme představením vyzkoušených dílčích aktivit či celých lekcí.
Tento formát by měl přinést několik benefitů:
- rozvoj stávajících a navázání nových vazeb mezi učiteli v regionu, rozvoj kolegiální spolupráce a podpory
- podpora začínajících učitelů napříč školami v regionu
- usilujeme, aby se rozvíjený koncept dostal opravdu až k dětem ve třídách
Termíny na školní rok 2024/2025:
- cyklus: 25. září, 27. listopadu, 18. prosince
- cyklus: 29. ledna, 26. února, 26. března
- cyklus: 23. dubna, 28. května, 18. června
Lektorky: Mgr. Kateřina Záhubská, Mgr. Kateřina Adami a učitelé z regionu z programu Otevíráme dveře kolegiální podpoře.
Místo setkání: Centrum podpory vzdělávání Kutnohorsko, Kutná Hora a ZŠ na Kutnohorsku
Přihlašovací formulář najdete v Kalendáři.
Zveme vás na první setkání tohoto Metodického centra.