
Začátkem dubna se 25 zástupců mateřských škol z regionu sešlo na další inspirativní návštěvě. Setkání pořádá dlouhodobě Centrum podpory vzdělávání (CPV) a to dubnové zavedlo návštěvníky do Záboří nad Labem.
Zdejší školku navštěvuje 34 dětí ve dvou třídách a její ředitelkou je Kamila Truhlářová. „Jde o školku s rodinnou atmosférou, úzce spolupracuje s místní základní školou i s obcí,“ říká průvodkyně školky z CPV Světlana Vaštová. „Paní ředitelka je ve funkci sice teprve od loňského roku, ale ve školce je již teď vidět hodně změn a ještě více plánů má v hlavě do budoucna – od zahrady až po sklep,“ dodává Vaštová.
„Nápad uspořádat další inspirativní návštěvu vznikl na posledním setkání tohoto druhu v Suchdole. Je pro nás čest moci přivítat tentokrát kolegyně z regionu u nás,“ říká ředitelka školky Kamila Truhlářová.

Na programu byla kromě návštěvy školky, kde účastnice obdivovaly například výmalbu ložnic malých dětí, menší počet dětí na třídě nebo samostatnou tělocvičnu, zejména revize Rámcového vzdělávacího programu, jíž přítomné provedla dlouhodobá spolupracovnice CPV Věra Váňová Krejčí. Ta je členkou pracovní rady pro revizi RVP při ministerstvu školství.
V polovině ledna byl revidovaný rámcový program předložen veřejnosti a školky čeká zpracování vlastních vzdělávacích programů. „Naším cílem je probrat, co tam je stejné, co je jinak a co nám to do naší práce přináší,“ shrnula cíl přednášky Váňová Krejčí.
Nové RVP v mnohém navazuje na svého předchůdce. „Jeho cílem je zachovat rovnováhu mezi socioemočními a vědomostními dovednostmi žáků a posílit spolupráci školky s rodinou,“ řekla lektorka. Plán také tlačí na snížení počtu odkladů, přidává čtenářskou a matematickou gramotnost a nadále podporuje individuální přístup k dětem ve výuce.









„Oceňuji především hlubší vysvětlení záměrů tvůrců nového RVP a hlubší podstaty změn,“ shrnula po setkání průvodkyně školky Světlana Vaštová. „Za sebe vítám do práce mateřských škol především větší svobodu ve vedení reálné výuky a lepší možnost reagovat na potřeby a zájem dětí,“ říká.
„Inspirativní návštěvy jsou v rámci naší nabídky aktivit vyhledávané právě proto, že se na nich mohou učitelé a ředitelé nejen seznámit s prostředím a prací v jiných školách a školkách, ale také díky tématům, která během návštěv společně otevíráme,“ říká Kamila Drtilová, koordinátorka pro vedení škol v CPV.
V tématu bude Váňová pokračovat i na červnovém setkání CPV pro vedení škol.
Autor: Lucie Römer
Aktivita byla hrazena z projektu MAP pro SO ORP Kutná Hora IV (reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_017/0008426).